optimalizálás

Egyszerű tippek: így csökkentheti cége mobil költségeit

Nagy Koppány
Nagy Koppány
2023. december 05.
Egyszerű tippek: így csökkentheti cége mobil költségeit

Munkánk mindennapi része, hogy ügyfeleink számára a költségoptimalizálás során komoly műszaki átalakításokat, a szolgáltatás átstrukturálását, kapacitás-optimalizációt készítünk elő és folytatunk le, de ezen kívül sok kisebb, egyszerű lépéssel is segítjük őket. Ezek hatása jellemzően azonnal érzékelhető, és egy kis időráfordítással bárki önállóan meglépheti.

Mobil számla minden vállalkozásban, sőt, minden háztartásban akad. Ha szerencsénk van, nem olyan magas, mint a gázszámla, de azért érdemes erre is odafigyelni. Adunk pár olyan tippet, amelyet szakértő bevonása nélkül, akár már ma végrehajthat. Nem lesz szüksége másra, csak egy számlára (esetleg a hatályos szerződésére).

1. Felesleges előfizetések lemondása

Tapasztalataink alapján a vállalatoknál a mobil flotta nagyjából 5-10 százaléka nem használt előfizetésekből áll. Ezek jobb esetben gyorsan hozzáférhető biztonsági tartalékok, rosszabb esetben elkallódott, nem talált, fiókban tárolt előfizetések, amelyeken akár még adatcsomag is van. Ezek felmondásával, vagy az adatcsomagok lemondásával havonta akár több tízezer forint is megtakarítható, és amennyiben mégis igény van rá, SIM-kártya és előfizetés egy-két nap, adatcsomag egy-két óra alatt pótolható.

Ha cége rendelkezik elektronikus számlarészletezéssel - amelyről itt írtunk -, könnyen megnézheti, mely előfizetéseken nem volt egyáltalán semmilyen forgalom az elmúlt 3 hónapban. Ha ezeket nem terheli hűség, azonnal felmondhatók. Ha terheli őket hűség, javasolt a hűséget előbb egy másik, megmaradó előfizetésre átmozgatni.

2. Publikus adatcsomagok

Az üzleti ügyfelekre más szabályok vonatkoznak, mint a lakossági előfizetőkre: a cégekkel kötött szerződésekben külön megállapodás szerinti, kedvező díjú mobil adatcsomagokat adnak a szolgáltatók. Ennek ellenére nem ritka – sőt, kimondottan gyakori -, hogy az előfizetés mellé mégis valamilyen publikus adatcsomag kerül aktiválásra. Ezzel nemcsak a díjakat emeljük, rosszabb esetben hűséget is vállal rá az előfizető, és átláthatatlan lesz a számlája. Minden esetben javasoljuk, hogy vállalati ügyfelek törekedjenek arra, hogy minden előfizetés esetében a mobil adatcsomag megrendeléskor a szerződésben szereplő csomagok megrendelésére szorítkozzanak.

Az elektronikus számlarészletezések között javasoljuk megnézni az adatszolgáltatások havidíjait és kedvezményeit, és ha az valamely előfzetés esetében nem egyezik meg a szerződésben foglalttal, haladéktalanul jelezni kell a szolgáltató felé. Ha a hiba a szolgáltatónak felróható, azaz rosszul állította be a díjcsomagot, a különbözet visszamenőleg is jóváiratható.

3. InfoSMS, folyamatos szolgáltatások

Jellemzően a Telekom ügyfelei találkoznak olyan havidíjas szolgáltatással, mint az infoSMS. Ezekre a mobiladat korában már vajmi kevés szükség van, hiszen bármikor bármi megtalálható a neten, illetve alkalmazások, is kínálnak lehetőséget push-notification beállításra. Mégis rendszeresen elmarad az egyszer megrendelt, majd szép lassan inkább idegesítővé váló szolgáltatás lemondása, mert az SMS-t figyelmen kívül hagyni vagy törölni egyszerűbb, mint a szolgáltatást visszamondani. Ilyenkor jellemzően azért fizetünk, hogy bosszantó SMS-eket kapjunk. Nem lenne jobb egyszer venni a fáradságot a lemondáshoz?

Ezek kis lépések az emberiségnek és a szolgáltatóknak, de nagy lépés lehet egy kisvállalkozás számára, elérhet vele megtakarítást. Persze ezzel még messze nem teljeskörű a költségoptimalizálás, de kezdetnek megteszi. Ha egy cég ennél szakszerűbb, mindenre kiterjedő vizsgálatot szeretne, és jelentős megtakarítást kíván elérni, minket bíz meg. 

 

Kapcsolódó bejegyzések

számla
Tudja, mennyi adót fizet cége a telefonszámlái után?

Tudja, mennyi adót fizet cége a telefonszámlái után?

2021. október 14.
Magánszemélyek, és ÁFA-visszaigénylésre nem jogosult szervezetek megszokták, hogy telefonszámláik bruttó összegét kell megfizetniük, ezért nem is gondolnak arra, hogy a nettó összeg 27%-a nem a szolgáltató, hanem az állam zsebét gyarapítja. ÁFA-visszaigénylésre jogosult cégként viszont a nettó összeggel szokás kalkulálni, hiszen a szolgáltatások ÁFA-ja általában visszaigényelhető. Természetesen vannak kivételek (és most nem az üzemanyagra gondolunk).
beszerzés
Miben különbözik egy közbeszerzés egy versenypiaci beszerzéstől?

Miben különbözik egy közbeszerzés egy versenypiaci beszerzéstől?

2022. október 10.
Sokat halljuk, hogy a közbeszerzések jellege és folyamata jelentősen különbözik a versenypiaci beszerzésektől. Lássuk pontokba szedve, mik is a legfőbb különbségek.
számla
Az optimalizálás nélkülözhetetlen kelléke: az elektronikus számlarészletezés

Az optimalizálás nélkülözhetetlen kelléke: az elektronikus számlarészletezés

2022. augusztus 17.
A mobil papírszámlák ellenőrzése, elemzése már az egy előfizetéssel rendelkező lakossági felhasználók számára is komoly feladat. A több száz, vagy akár ezer SIM-et használó céges előfizetők számára pedig szinte elképzelhetetlen erőforrást igénylő feladat.
beszerzés
A nemzetközi (global), vagy a helyi (local) beszerzés a hatékonyabb?

A nemzetközi (global), vagy a helyi (local) beszerzés a hatékonyabb?

2022. július 04.
Munkánk során sokszor kerülünk szembe azzal a jelenséggel, hogy egy nemzetközi nagyvállalat itthoni leányának kezeit megköti az anyacég. Ilyenkor sok esetben felmerül a kérdés, mi az ad1tage véleménye erről, és mit tapasztaltunk más vállalatoknál?
alközpont
Kedves Alközpont! Hogyan korszerűsítselek?

Kedves Alközpont! Hogyan korszerűsítselek?

2022. május 04.
Mindenki használt már telefonos alközpontot, vagy azt kiváltó szolgáltatást, még ha nem is tudott róla. Ha másképp nem, amikor a portás beleszólt a telefonba, hogy “kapcsolom a melléket”, akkor élveztük a házon belül összekapcsolt mellékek hálózatát.
ad1tage
Mérlegen az első év: sikerrel halad előre az ad1tage

Mérlegen az első év: sikerrel halad előre az ad1tage

2022. április 05.
2022. április 1-én lett egy éves az ad1tage. És ez nem tréfa! :)
ad1tage
A második évünk a ChatGPT szemével

A második évünk a ChatGPT szemével

2023. április 03.
Második sikeres évét zárta az ad1tage Kft., amiről ismét megemlékezünk. A "memoárt" azonban ezúttal helyettünk az elmúlt időszakban hihetetlen karriert befutott ChatGPT készítette el. Lássuk!
DKÜ
A DKÜ meghosszabbította a mobil keretmegállapodást

A DKÜ meghosszabbította a mobil keretmegállapodást

2022. március 09.
A 2020. december 10-én 24 hónapra megkötött keretmegállapodást (DKM01MSZOLG20) hat hónappal hosszabbította meg a DKÜ Zrt, így 2023. június 10. napjáig marad hatályban.
dolgozói csomag
Hogyan érdemes a vállalati mobilflottát kiterjeszteni a családtagokra?

Hogyan érdemes a vállalati mobilflottát kiterjeszteni a családtagokra?

2022. április 19.
A cég számára kialkudott, kedvező percdíjak és konstrukciók már sok éve jelentenek csábítást. Mind a cégvezetők, mind a dolgozók szeretnék, ha az alacsony árak nemcsak nekik, de feleségüknek, gyereküknek, rokonaiknak is elérhető lenne. Emiatt aztán sok vállalat az üzleti flotta mellett további, úgynevezett dolgozói, családi, vagy hozzátartozói flottát üzemeltet.
készülék
A mobiltelefonok története, evolúciója az ezredfordulótól az iPhone-ig

A mobiltelefonok története, evolúciója az ezredfordulótól az iPhone-ig

2022. november 02.
Ma a mobiltelefonok többé-kevésbé ugyanúgy néznek ki mind: legfeljebb a színük és a rajtuk lévő logó különbözik. De jól emlékszünk, hogy nem volt ez mindig így.